Buro de Waal Buro de Waal, gevestigd aan Kerkenbos 1037, 6546BB te Nijmegen, en ingeschreven bij de KvK onder nummer 84443308.
Contactgegevens:
www.burodewaal.nl
Kerkenbos 1037
6546BB Nijmegen
+31612195096
[email protected]
Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtnemer:
Eenmanszaak Buro de Waal, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 84443308 en gevestigd Kerkenbos 1037 te Nijmegen. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten op het gebied van advies, consulting, coaching, intervisie, training, opleiding en/of aanverwante werkzaamheden.
Opdrachtgever:
De natuurlijke of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van Diensten het gebied van coaching, intervisie, training, opleiding of aanverwante werkzaamheden.
Coachee:
De natuurlijke persoon die deelneemt aan een begeleidingstraject op het gebied van coaching, intervisie, training, opleiding of aanverwante werkzaamheden.
Diensten:
Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin van het woord.
Overeenkomst:
Elke afspraak tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer tot het verlenen van Diensten door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever.
Artikel 2: Toepasselijkheid van deze voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachtbevestigingen en overeenkomsten waarbij door Opdrachtnemer Diensten worden aangeboden of geleverd.
2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere Overeenkomst waarbij voor de uitvoering door Opdrachtnemer derden worden betrokken.
3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn overeengekomen.
4. Eventuele Inkoop- of andere algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij Opdrachtnemer deze uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard.
5. Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtgever en Opdrachtnemer treden alsdan in overleg om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige dan wel vernietigde bepaling overeen te komen, zoveel mogelijk in
overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
6. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en
vervolgopdrachten van Opdrachtgever.
Artikel 3: Offertes en totstandkoming van de Overeenkomst
1. Alle door Opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend en zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan een offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever binnen de gestelde geldigheidsduur zonder voorbehoud of wijziging aan Opdrachtnemer is bevestigd. Deze bevestiging kan ook via e-mail afgegeven zijn.
2. De prijzen in de offertes zijn exclusief btw, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder reiskosten, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
3. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de offerte door Opdrachtgever als bedoeld in de laatste volzin van lid 1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer hebben ook een Overeenkomst gesloten indien Opdrachtnemer een tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer gemaakte afspraak schriftelijk bevestigt en de Opdrachtgever de juistheid daarvan niet binnen tien
werkdagen of – als die termijn korter is – vóór aanvang van de werkzaamheden schriftelijk betwist.
4. Wijzigingen, aanvullingen en/of uitbreidingen van de opdracht zijn slechts bindend indien en voor zover die schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 4: Uitvoering van de Overeenkomst
Iedere Overeenkomst leidt voor Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting waarbij Opdrachtnemer gehouden is zijn verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap.
2. In alle gevallen waarin Opdrachtnemer dat nuttig of noodzakelijk acht heeft zij het recht om – in overleg met Opdrachtgever – bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden of zich te laten bijstaan door derden.
3. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst deugdelijk, volledig en tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
4. Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden door Opdrachtnemer een termijn is overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Overschrijding van de overeengekomen termijn levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming van Opdrachtnemer op. Opdrachtgever kan om die reden de Overeenkomst dan ook niet ontbinden en heeft geen recht op schadevergoeding. Opdrachtgever kan bij overschrijding van de overeengekomen termijn wel een nieuwe, redelijke, termijn stellen waarbinnen Opdrachtnemer de Overeenkomst dient uit te voeren, Overschrijding van deze nieuwe termijn kan voor Opdrachtgever een grond opleveren voor ontbinding van de Overeenkomst.
5. Wanneer Opdrachtnemer de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal Opdrachtgever in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat ieders taak is. Opdrachtnemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden van de derde.
Artikel 5: Wijziging van de opdracht
1.Een tussentijdse wijziging van de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden dient door de partijen schriftelijk overeengekomen te worden.
2. De opdrachtgever aanvaardt dat door een wijziging de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed.
3. Alle wijzigingen in de opdracht behoren, wanneer daar meerdere kosten uit ontstaan, te worden beschouwd als meerwerk en voor zover daaruit minder kosten ontstaan als minderwerk.
4. Meerwerk zal worden berekend op basis van de prijsbepalende factoren die gelden op het moment dat het meerwerk wordt verricht. Minderwerk zal worden verrekend op basis van de overeengekomen, gewijzigde opdracht en de toen geldende prijsbepalende factoren.
Artikel 6: Geheimhouding en Privacy
1.Gesprekken tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door Opdrachtgever is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat deze verplichting ook wordt opgelegd aan eventuele werknemers of derden die door hem bij een opdracht worden ingeschakeld. Opdrachtnemer zal dan ook aan niemand, ook niet aan Opdrachtgever, enige mededeling doen over de inhoud en het verloop van deze gesprekken tenzij de Opdrachtgever of de Coachee hiervoor toestemming heeft gegeven.
2. Gesprekken tussen Opdrachtnemer en Coachee worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door Coachee is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat deze verplichting ook wordt opgelegd aan eventuele werknemer of derden die door hem bij een opdracht worden ingeschakeld. Opdrachtnemer zal dan ook aan niemand, ook niet aan Opdrachtgever, enige mededeling doen
over de inhoud en het verloop van deze gesprekken tenzij de Coachee hiervoor toestemming heeft gegeven.
3. Opdrachtnemer zal zowel tijdens als na afloop van de Overeenkomst(en) met Opdrachtgever alle gegevens en kennis van Opdrachtgever die in het kader van de Overeenkomst(en) met Opdrachtgever zijn verstrekt, geheimhouden en daar zorgvuldig mee omgaan, behoudens de eventuele verplichting die de wet dan wel een daartoe bevoegd overheidsorgaan op hem/haar legt tot openbaarmaking van bepaalde gegevens.
4. De bewaartermijnen voor privacygevoelige informatie staan vermeld in het privacy statement van Buro de Waal. Het privacy statement is beschikbaar op de website burodewaal.nl of op te vragen via [email protected]
5. Privacygevoelige informatie wordt voor een periode van twee jaar bewaard alvorens deze wordt vernietigd.
Artikel 7: Intellectuele eigendom
1.Opdrachtnemer is rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door hem – in het kader van de Overeenkomst – aan Opdrachtgever en/of Coachee verstrekte of – in het kader van deze Overeenkomst – gebruikte diensten en producten, waaronder wordt verstaan testen, opdrachten, readers, rapporten, modellen, oefenmateriaal en computerprogramma’s. De opdrachtgever verkrijgt slechts een niet-overdraagbaar gebruiksrecht.
2. Opdrachtgever en/of Coachee mag/mogen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer geen gebruik maken van deze diensten en/of producten, waarop Opdrachtnemer rechthebbende is ten aanzien van de intellectuele eigendomsrechten, anders dan ten behoeve van deze opdracht. De stoffelijke dragers waarover het gebruiksrecht geldt mogen niet worden vermenigvuldigd en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam en andere aanduidingen mogen niet worden gewijzigd of verwijderd.
3. Op materialen die worden uitgereikt aan Opdrachtgever, deelnemers aan trainingen, Coachees, en deelnemers aan de (gratis)events van Buro de Waal zoals naslagwerk, werkboeken en/of ander materiaal, rust intellectueel eigendom van Buro de Waal.
Artikel 8: Honorarium en kosten
1.Het honorarium van Opdrachtnemer bestaat, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst dan wel per geleverde Dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de Opdrachtnemer gewerkte tijdseenheid.
2. Alle honoraria zijn exclusief heffingen van overheidswege zoals omzetbelasting (btw) alsmede exclusief reis- en andere onkosten ten behoeve van Opdrachtgever gemaakt, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, declaraties van ingeschakelde derden.
3. Opdrachtnemer kan Opdrachtgever verzoeken om een voorschot te betalen van 20 procent van het totaalbedrag in verband met honoraria die Opdrachtgever verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van Opdrachtgever moeten worden gemaakt. Opdrachtnemer heeft wanneer door hem een redelijk voorschot is gevraagd, het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever het voorschot aan Opdrachtnemer heeft betaald, dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor jaarlijks de overeengekomen honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens eventueel door de overheid opgelegde maatregelen.
5. Opdrachtnemer maakt onderscheid in tarieven voor zakelijke en particuliere opdrachtgevers. In de Overeenkomst wordt het geldende tarief opgenomen. Indien een bedrijf de Opdrachtgever is, is standaard het zakelijke tarief van toepassing.
6. De actuele tarieven zijn terug te vinden op de website van Buro de Waal, https://burodewaal.nl/tarieven/.
Artikel 9: Betaling
1.Betaling dient op rekening van Opdrachtnemer te zijn bijgeschreven binnen 14 dagen na factuurdatum op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
2. Het rekeningnummer van Buro de Waal is: NL71KNAB0257328181
3. Na het verstrijken van de in lid 1 genoemde betalingstermijn is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is vanaf het moment van verzuim aan Opdrachtnemer over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente, te verhogen met administratiekosten die 10% bedragen van de openstaande facturen.
4. In het geval er meerdere Opdrachtgevers zijn, is elke Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het totale factuurbedrag inclusief rente en incassokosten in geval de werkzaamheden ten behoeve van al deze Opdrachtgevers zijn verricht.
5. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
Artikel 10: Incassokosten
Indien Opdrachtnemer invorderingsmaatregelen treft tegen Opdrachtgever, die in verzuim is, komen de kosten verbandhoudend met die invordering ten laste van Opdrachtgever, welke kosten gesteld worden op ten minste 10% van de openstaande facturen. Onder deze kosten zijn begrepen de kosten van eventueel in te schakelen incassobureaus, deurwaarders en/of advocaten.
Artikel 11: Aansprakelijkheid
1.Opdrachtnemer is tegenover Opdrachtgever en/of Coachee slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst. Daarvan is sprake indien Opdrachtnemer niet de vereiste zorgvuldigheid en deskundigheid in acht neemt bij de uitvoering van de Overeenkomst.
2. Indien, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever en/of Coachee beperkt tot het honorarium van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 1.000,-.
3. Opdrachtnemer is niet gehouden tot vergoeding van indirecte schade geleden door Opdrachtgever dan wel Coachee, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst en schade ten gevolge van bedrijfsstagnatie.
4. Opdrachtnemer zal bij de inschakeling van niet in haar organisatie werkzame derden(zoals adviseurs, deskundigen of dienstverleners) de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor ernstige tekortkomingen jegens Opdrachtgever dan wel Coachee of voor eventuele fouten of tekortkomingen van deze derden. In zo’n geval is Opdrachtgever verplicht de ingeschakelde derden zelf aansprakelijk te stellen en eventueel geleden schade op deze derden te verhalen.
5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor door Opdrachtgever dan wel Coachee geleden schade, van welke aard ook, indien Opdrachtnemer bij de uitvoering van haar opdracht is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Opdrachtnemer duidelijk kenbaar was of behoorde te zijn.
6. Opdrachtnemer ofwel door hem in te schakelen coaches of derden, die belast worden met het begeleiden van coachees, zullen geen middelen, methoden, technieken of instructies geven of gebruiken of situaties laten ontstaan die het vermogen van Coachee beperken of nadelig beïnvloeden bij het waarnemen, analyseren en beoordelen van voor de Coachee dreigende schade, in welke vorm dan ook. Indien Coachee enige schade zou oplopen, is Opdrachtnemer dan wel door hem in te schakelen coaches of derden, daarvoor op generlei wijze aansprakelijk. De opdrachtnemer is in deze niet verantwoordelijk voor schade door derde.
7. De Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle aanspraken (zoals schades en rechtsvorderingen) van derde(n) die met de uitvoering van de Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer samenhangen, tenzij het betreft aanspraken ten gevolge van ernstige tekortkomingen van Opdrachtnemer.
8. Indien Opdrachtgever en/of Coachee een eventuele vordering jegens Opdrachtnemer niet binnen één jaar na het ontdekken van de schade in rechte aanhangig heeft gemaakt, komt deze rechtsvordering na het verstrijken van het jaar te vervallen.
Artikel 12: Annuleringsvoorwaarden
1.Bij annulering door Opdrachtgever van trainingen, individuele coachtrajecten, groepscoaching en aanverwante werkzaamheden binnen 2 weken voor de aanvang van de betreffende activiteiten, dient Opdrachtgever 100% van de kosten van de geannuleerde uren dan wel van de overeengekomen hoofdsom te betalen en bij annulering hiervan langer dan binnen 2 weken is Opdrachtgever hiervoor 50% van de kosten van de geannuleerde uren dan wel van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd.
2. Bij annulering door Coachee van een coachsessie binnen 24 uur voor aanvang van de betreffende activiteit is Opdrachtgever 100% van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd of, als het gehele traject vooraf is betaald, vervalt de geplande coachsessie. LET OP: bepaling 2 is tijdelijk komen te vervallen i.v.m. Covid-19. Als de situatie het weer toelaat zal deze bepaling opnieuw van kracht zijn.
3. Bij annulering door de Coachee van een bijeenkomst in de groepscoaching kan geen aanspraak worden gemaakt op een vervangende bijeenkomst behalve als daar binnen de looptijd van de groepscoaching bij een andere groep kan worden deelgenomen voor dezelfde bijeenkomst.
4. Opdrachtgever is 100% van de totaal overeengekomen hoofdsom verschuldigd, indien hij, ook zonder te annuleren, geen gebruik maakt van de overeengekomen Diensten van Opdrachtnemer. Opdrachtgever kan in overleg met de opdrachtnemer kijken of het mogelijk is om de resterende coachsessies aan een andere medewerker over te geven. De opdrachtnemer gaat dan eerst een regulier intakegesprek aan met de medewerker die van de openstaande coachsessies gebruik wil gaan maken om te bepalen of er voldoende grond is voor begeleiding.
5. Annulering door Opdrachtgever dient schriftelijk, digitaal of telefonisch te geschieden. In dat laatste geval wordt de annulering schriftelijk of digitaal bevestigd door de Opdrachtnemer.
6. Bij annulering door Opdrachtnemer wordt opdrachtgever of coachee de mogelijkheid geboden om een nieuwe afspraak te maken inzake het uitvoeren van de opdracht.
7. Buro de Waal is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en nog krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
8. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Buro de Waal geen invloed kan uitoefenen (zoals ziekte van haarzelf, stroom- en
computerstoringen, virussen, brand, diefstal, overstromingen, overlijden van haar of dierbare) doch waardoor Buro de Waal niet in staat is de verplichtingen na te komen.
Artikel 13: Beëindiging van de Overeenkomst
1.Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien Opdrachtgever in gebreke blijft met voldoening van een door Opdrachtnemer verzonden factuur, binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning.
2. Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder gerechtelijke tussenkomst te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien enige uit deze Overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen.
3. In geval van tussentijdse beëindiging worden de tot dan toe verrichte werkzaamheden vergoed conform de gemaakte afspraken.
4. In geval van voortijdige beëindiging door opdrachtgever heeft Buro de Waal vanwege het ontstaan en aannemelijk te maken verlies en andere reeds gemaakte kosten recht op compensatie waarbij de overeengekomen prijs als uitgangspunt wordt gehanteerd.
5. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer kan de Overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.
Artikel 14: Geschillenbeslechting
1. Op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing. Buro de Waal heeft een eigen klachtenregeling welke te vinden is op de website:
www.burodewaal.nl
2. Indien Opdrachtnemer en Opdrachtgever dan wel Coachee een geschil hebben voortvloeiend uit deze Overeenkomst, zijn zij gehouden eerst te trachten dit geschil in overleg op te lossen. De Opdrachtgever dient een klacht schriftelijk in bij de Opdrachtnemer. De Opdrachtnemer zal binnen 5 werkdagen een schriftelijke reactie geven waarin de termijn wordt genoemd waarbinnen gestreefd wordt naar oplossing voor het geschil.
3. Als meer tijd nodig is voor onderzoek of afhandeling van het geschil zal de Opdrachtnemer de Opdrachtgever hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en de grond voor het uitstel toelichten.
4. Als overleg niet leidt tot een passende oplossing wordt gebruikt gemaakt van mediation door een mediator die is aangesloten bij het MfN.
5. Indien overleg en/of mediation niet tot een oplossing van het geschil leidt, is de bevoegde Rechtelijke instantie in het arrondissement waar Opdrachtnemer gevestigd is, bij uitsluiting bevoegd van het geschil kennis te nemen.
Artikel 15: Talent Motivatie Analyse
1. Voor het maken van de Talent Motivatie Analyse maakt Buro de Waal gebruik van een eigen portal in TMA. Het portal is persoonlijk en mag op geen enkele manier misbruikt worden voor andere doeleinden.
2. De testen blijven 12 maanden (na het maken van de test) online beschikbaar.
3. Indien gewenst mag de coachee binnen de periode van 12 maanden de testen opnieuw maken.
4. Het expertgesprek om de testresultaten te bespreken vindt éénmalig plaats. Indien gewenst kan een nieuw expertgesprek ingepland worden. De tarieven van een dergelijke bespreking staan gepubliceerd op de website van Buro de Waal: www.burodewaal/tarieven.
5. Buro de Waal heeft een verwerkingsovereenkomst met TMA voor de verwerking en bescherming van de persoonsgegevens met betrekking tot de TMA analyses.
6. Indien de test na herhaalde pogingen met onvoldoende consistentie worden gemaakt dan brengt Buro de Waal in rekening euro 300,- exclusief BTW.